Salı, Mart 06, 2018

Kadın ve Kocası

"Oh be!"

Kadının Çalışma Şartları

  Önce kocası konuşmak istedi ama kadın hemen, kelimesini ağzından çıkaramadan mikrofonu aldı eline, kocasının suratına bakarak, arkasından benim suratıma bakarak gayet kendinden emin bir tavırla konuşmaya başladı.                         Durumu ve davranışı beni olumsuz etkilemişti daha ilk konuşma aşamasında ve ümitsizliğe kapılmama neden oldu.
“Ben daha önce de çalıştım bu gibi durumlarda. Size de anlattığım gibi kocam öğretmen ve çalışıyor, sabahçı. İki tane çocuğum var ve onların kahvaltılarını hazırlayıp yaptırdıktan sonra okula gönderirim daha sonra sizin eve gelirim. Haftada üç gün sabah on, akşam beş çalışırım...  "
"Haftada bir gün ev temizliği yaparım. Ev temizliği yaptığım gün başka bir şeye el sürmem. Diğer iki gün de yemek yaparım. Eğer dışarıda bir ihtiyaç olursa onları temin ederim. Hastaneye veya elektrik su gibi faturalar yatırmaya gidersem yine evde emek yapmaya imkân olmaz. Bilmem anlatabiliyor muyum?

Anladığım kadarıyla: üç gün geleceksiniz, sabah on ve akşam beş çalışacaksınız. Dışarıya iş için çıktığınızda evde bir şey yapılmayacak yemek dahil. Haftada bir gün temizlik ve o gün de yemek olmayacak. Eğer bir iş çıkmazsa diğer iki gün yemek yapacaksınız ve başka bir şeye el sürmeyeceksiniz…”

Bir süre sakinleşmek için durakladım, bir nefes aldım, gayet sakin görünmeye çalışarak kocası ve kendisinin gözlerine bakarak:

“Peki! Kaç çeşit ve kaç öğünlük yemek yapmayı düşünüyorsunuz acaba?”

Merakla cevabını bekliyordum ki hiç acele etmeden gayet sakin ve yine kendinden emin bir şekilde gülümseyerek:

“Pilav veya salata, yanında sulu yemek olarak iki çeşit ve tek öğünlük. İstediğim üret de 2.000 lira.”

Vay be! Dedim içimden ama bozuntuya vermemek için gayet sakince sanki pazarlık yapıyormuş gibi davranmaya karar verince:
“Ücret konusunda yapabileceğiniz bir şey var mı, bilirsiniz kocanız bile bu istediğiniz fiyatın çok az üstünde alır, üstelik bir o kadar da ek ders ücreti vardır içinde.” Kocasına baktım gülümsemeye çalışarak. Kocası sanki beni onaylıyormuşçasına devreye girmeye çalıştı ama kadın hemen daldı yine fırsat vermeden kocasına.
“Kusura bakmayın beyefendi, kocam sağlıklı insanlarla uğraşıyor, öğleye kadar o da. Ben ise akşama kadar uğraşacağım hem de hasta ve yaşlı bir erkekle. Ha! söylemeden geçmeyeyim, banyo falan yok yapacağım işler içerisinde. Elimi erkek vücuduna değdirmem babam bile olsa. Bundan aşağı bir ücrete çalışmayı düşünmüyorum.”
Bir an ortam buz kesti, kocasının da hayalleri suya düşmüştü anlaşılan. Adam biraz katkı olsun istiyordu belliydi bu halinden. Neden olmasındı ki beş ya da altı yüz lira falan?  Bir şekilde katkısı olurdu işte fena mı olacaktı? 
Sanki kocasının aklından geçenleri okumaya başlamıştım ama kararımı vermiştim ben kendimce. Keriz yerine konulmak hiç de hoşuma gitmemişti. Babam da oldukça bozuldu ama ağzını açıp bir kelime söylenmedi, hatta hiç istifini bile bozmadı. Yalnızca kaçamak kaçamak karı ve kocayı izledi. Ben farkındaydım yaptığının..

132/

Devam edecek... Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.