Salı, Aralık 12, 2017

Ele Güne Karşı

Işıklar


İşte,
Yanmaya başladı yine,
Evlerin ışıkları;
Ben de yaktım ele güne karşı,

Bir odayı.
“Yaşıyorum, yaşıyorum
Bugün de,
Yarına Allah kerim.”
Bilmiyor başkaları,
Koskocaman ev:
Beş oda
Ve
Tek başıma.
Issız,
Soğuk
Alabildiğine;
Kime ne!
Evet
Yanmaya başladılar yine
İnat edercesine
Düne,
Güne.
Soluk bazıları,
Bazıları da parlak,
Süt beyazı olabildiğine.
Masa lambası benimkisi de;
Düşük voltajlı,
Sarımtırak;
Bana benziyor.
Olsun
Yaktım ya!
Düne,
Güne inat.
İspat bu ispat:
Var demek,
Hayat;
Her şeye inat.
Pilav yaptım az önce
Tereyağlı.
Biraz diri kaldı,
Olsun varsın;
Ekmek yok
Soğuk mantar sote
Döktüm üzerine
Dünden kalan;
Çaldım kaşığı,
Çaldım kaşığı
Doydum bugün de;
Yarına eriştiğimde
Belki olur ekmeğim de.
Olsun
Ben de yaktım ışığı
Yine de;
İnat olsun diye
Düne,
Güne;
İnandı herkes bugün de
Ölmediğime.
Başka iş kalmadı güne
Bir de çay demlerim
Hepsinin üstüne;
Değmeyin keyfime!
Geceyi dinlerim biraz
Hatırı kalmasın
Sonra da
Elveda güne,
Geceye;
Yolculuk başlar soğuk döşeğe.
Sarılır yatarım
Kardeş kardeşe,
Alıp koynuma yastığımı:
Benzer fıstıki yeşile.
İşte böyle,
Geçti akan zamanda
Bir günüm de.

92/
Devam edecek... Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.